نتایج جستجو برای عبارت :

طایفه لیراوی

بسم الله الرحمن الرحیمسالهای سال است که تنها پرچم طايفه قنوات در دست خانواده ما است.که برای مراسمات بسیار مهم بیرق  برافراشته می شود.لذا برای آنهایی که دوست دارند پرچم طايفه بزرگ قنوات را ببینند تصویر  بیرق را در وبلاگ قرار می دهم.
از چپ حسین کشاورز و عابدین که با کفالت او را در سال 1332 از زندان آزاد کرد. پشت عکس حسین کشاورز کدخدای روستای سمیعا از شبانکاره است . او تبارش از احمدحسین بلوک ليراوي و از شاخه ی بیژنی طوایف احمدحسینی(احمه سینی) می باشد.وی پس از سقوط مصدق در کودتای آمریکایی28 مرداد1332 مدتی در زندان بوشهر و کازرون افتاد . عکس زیر را هنگام آزادی از زندان در اسفند سال1332 گرفته است.پشت عکس شرح وقایع اتفاقیه  به دست خط حسین کشاورز نوشته شده است.روانشاد حسین کش
پوست پیازقسمت:ششمداستان نیمه بلندژانر:وحشتزمان پست هر روز ساعت ۱۶:۰۰به قلم#حامد_توکلی#نویسنده#وبلاگ_نویسی_کار_دلچسبی_که_ارزش_دارهششمین طايفه از جنیان طايفه عیثم است این جن اخبار را به نقاط مختلف جهان می‌رساند.هفتمین طايفه هم ام الصبیان نام دارد و این جن‌ها به كودكان آسیب می‌زنند.طايفه هشتم آل که این نوع جن‌ها از جنس زن بوده و به ن باردار و نوزاد‌ها آسیب می‌زنند.نهمین طايفه و از بهترین طايفه جنیان را طايفه صالح میگوینداین جن‌ها ان
یکی ازبناهای زیبای بوشهر قلب تاریخ ایران کهن قلعه حصار آن است که در شهرستان دیلم، به مرکزیت بندر دیلم، بخش امام حسن  در دهستان ليراوي در حصار واقع شده است.بنایی که به دوره قاجار (بیش از 110 سال پیش) برمی گردد و دارای 4 برج است که در چهار گوشه بنا قرارگرفته و مساحتی به وسعت 4000 متر مربع دارد کاربرد این برج جهت نگهبانی سربازان و تسلط تفنگچیان بود.قلعه متعلق به پسر حاکم دهقان ليراوي، حاج حسن خان ليراوي بود که پس از فوت پدر این قلعه محل حکومت کلا
سایت اینترنتی متن کامل کتاب  هفت شهر ليراوي و بندردیلم به قلم علیرضا خلیفه زاده چاپ دوم انتشارات شروع - بوشهر قابلیت    مطالعه و مشاهده تمامی صفحات قابلیت  خریداری هر فصل جداگانه به قیمت صفحه ای دویست تومان قیمت خریداری فایل کامل این کتاب پنجاه هزار تومان به آدرس : liravi7.ir
تاریخ پر شکوه طايفه ليراويدر ذیحجه سال ۷۹۲شاه منصور آل مظفر حکومت قلعه گلاب و زیدان و بندر ماهی روبان را به شیخ محمود ليراوي واگذار کرد.خبردنا - علیرضاخلیفه زاده؛ ليراوي نام یک طايفه و ناحیه در کناره‌ی خلیج فارس با بیش از ۷۰۰ سال تاریخ روشن می‌باشد و بلوک ليراوي به طور کامل در شهرستان دیلم (استان بوشهر) واقع شده است. ليراوي در قرن هشتم هجری از طوایف مشهور لر بزرگ و دارای دوبخش ليراوي بالابند (ليراوي کوه) و دشت ليراوي (ليراوي دامن بند) بو
ولادت‌امیر‌المومنینین‌حضرت‌علی‌ابن‌ابی‌طالب‌‌مبار‌ک‌بادمعجزه‌ای‌از‌حضرت‌علی‌دراطراف‌شهر‌مکه‌طايفه‌ای‌زندگیمی‌کردند که‌ریس‌طايفه‌‌عزم‌رفتن‌به‌مکه‌کرد‌و‌افراد‌قبیله‌به‌او‌گفتند‌به‌مسجد‌الحرام‌نرو‌رفتی‌پنبه‌در‌گوشت‌بگذار‌و‌از‌اتفاق‌به‌مسجد‌الحرام‌رفت‌پیامبر‌را‌دیدجذب‌ایشان‌شد‌وپنبه‌را‌از‌گوش‌در‌اورد‌اسلام‌اورد‌به‌حضرت‌محمد‌گفت‌من‌طايفه‌ام‌را‌مسلمان‌میکنم‌‌جایزه‌
پوست پیازقسمت:هفتمداستان نیمه بلندژانر:وحشتزمان پست هر روز ساعت ۱۶:۰۰به قلم #حامد_توکلی#نویسنده#وبلاگ_نویسی_کار_دلچسبی_که_ارزش_دارهبیست و یکمین طايفه خیزب است واین جن انسان را در حال نماز وسوسه كرده و نماز انسان را قطع می‌كند.طايفه ی بیست و دوم هم هزع است ابلیس ماموری دارد كه به آن هزع گفته می‌شود بین مشرق و مغرب را پر می‌کند و هنگام خواب نزد مردم رفته و باعث خواب‌های پریشان می‌شوند.مثل آنروز که یکی از آنها را در بالای سر تو زیر آن درخت دی
لیراو نام منطقه ای در بهمئی سردسیر نزدیکی شهر دیشموک درکهگیلویه وبویراحمد است.نخستین بار در حدود سال 700 هجری رشیدالدین فضل اله همدانی از قریه لیراو در ولایت بالابند از خوزستان به عنوان ملک خریداری شده از طریق شرعی نام برده است. همانطوریکه درکتاب های تاریخی آمده است در قرن هشتم هجری ایلات بزرگ بنام های ليراوي، ممسنی، آسترکی، جانکی ، جاکی وبختیاری و بیش از 20 ایل و طايفه دیگر که اصالتا تشکیل دهنده لر_بزرگ هستند در جنوبغرب ایران فعلی سکنی داشت
از نکات برجسته و مثبت فعالیت خبری آقای پرویز خلیجی نگاه وی به مسایل مبتلابه بخش دیلم در آن زمان بوده و بنابراین خبرهای متعددی راجع به دهستان ليراوي در خبرها و گزارش های ارسالی وی دیده می شود. اینک به دو خبر از این خبرنگار پیشکسوت که در رومه آیندگان درج شده می پردازیمخبر اول  مربوط به پنجشنبه دهم آذر ۱۳۵۶ استبا این عنوان " بدنبال ریزش باران ارتباط روستاهای ليراوي قطع شد"بندر دیلم- ارتباط روستاهای ليراوي با ریزش نخستین بارندگی قطع شد و ۲
وقتی صحبت از مردان نامی و بزرگ زمانهای دور می شود همه به نوعی درصدد برمی آیند که از کوچکترین وجه تشابه اسمی و کلامی آن را به تیره و طايفه ی خود نسبت دهند از جمله ی این افراد نامی(ملا آدینه مستوفی بختیاری است. )که تاکنون سه طايفه آنرا به خود نسبت داده اند تنها شواهد و مدارک می تواند این ادعا را ثابت نماید نه حرفهای ادبی زیبا حال قضاوت باشماست با مدرک باید ببینیم کدوم طايفه برحق است. 1- ملا آدینه مستوفی فرزند امیر الله یار هارونی 2- آق
غزل سعدی اخترانی که به شب در نظر ما آیندپیش خورشید محال است که پیدا آیندهمچنین پیش وجودت همه خوبان عدمندگر چه در چشم خلایق همه زیبا آیندمردم از قاتل عمدا بگریزند به جانپاکبازان بر شمشیر تو عمدا آیندتا ملامت نکنی طايفه رندان راکه جمال تو ببینند و به غوغا آیندیعلم الله که گر آیی به تماشا روزیمردمان از در و بامت به تماشا آینددلق و سجاده ناموس به میخانه فرستتا مریدان تو در رقص و تمنا آینداز سر صوفی سالوس دوتایی برکشکاندر این ره ادب آن است که
‌اصلاحات تقسیماتی در استان بوشهر1374.07.09 - .9126ت15630ک - 1374.07.25 - 52&‌تقسیمات کشوری و وظائف استانداران و فرمانداران&‌وزارت کشور‌اکثریت وزرای عضو کمیسیون ی، دفاعی هیأت دولت در جلسه مورخ 1374.7.9 با توجهبه اختیار تفویضی هیأت وزیران (‌موضوع تصویب‌نامه شماره.93808ت 907، مورخ1368.10.24) بنا به پیشنهاد شماره 1.42.7141 مورخ 1374.6.28 وزارت کشور، به استنادماده (13) قانون تعاریف و ضوابط‌تقسیمات کشوری و در اجرای مواد (3)، (6) و (7)قانون اصلاحات تقسیماتی زیر را در استان ب
 طايفه ی محمدی از لحاظ جمعیت و آمار یکی از بزرگترین طوایف ایل بزرگ بهمئی هست با حدود ۸ الی ۱۰ هزار نفر جمعیت طايفه ی محمدی بیشتر در روستاهای ستلون ، سرله، گدارپهن، دوگچه، تلشور، پوتو، شانبچه، بنه دراز و در شهرستان های رامهرمز، باغملک و اهواز ست دارد این طايفه از لحاظ سطح فرهنگی و پیشرفت اجتماعی در سطح خوب قرار دارد و همچنان در حال پیشرفت بیشتر  و برای رسیدن به بهترین سطح فرهنگی هست این طايفه در مدت زمان جنگ تاریخی ایل بهمئی بخصوص تی
اصلاحات تقسیماتی در استان بوشهر‌اصلاحات تقسیماتی در استان بوشهر1374.07.09 - .9126ت15630ک - 1374.07.25 - 52&‌تقسیمات کشوری و وظائف استانداران و فرمانداران&‌وزارت کشور‌اکثریت وزرای عضو کمیسیون ی، دفاعی هیأت دولت در جلسه مورخ 1374.7.9 با توجهبه اختیار تفویضی هیأت وزیران (‌موضوع تصویب‌نامه شماره.93808ت 907، مورخ1368.10.24) بنا به پیشنهاد شماره 1.42.7141 مورخ 1374.6.28 وزارت کشور، به استنادماده (13) قانون تعاریف و ضوابط‌تقسیمات کشوری و در اجرای مواد (3)، (6) و (7)قانون اص
پوست پیازقسمت:پنجمداستان نیمه بلندژانر:وحشتبه قلم #حامد_توکلیزمان پست هر روز ساعت۱۶:۰۰#نویسنده#وبلاگ_نویسی_کار_دلچسبی_که_ارزش_دارهوای خدایا!!گوسفند بریان شدهای در وسط سینی قرار داشت و دور آن با انواع سبزیجات،میوه جات و نوشیدنی های خوش رنگ تزئین شده بود.سولی که چهره اش حالا راضی تر بنظر میرسید رو به من ونصرت کردو گفت بفرمایید میل کنید اگر هم باب میلتان نیست امر کنید بگویم برایتان چیز دیگری بیاورند که نصرت جواب داد ممنونم قربان همین هم از س
جنگ سه بَرداین جنگ بین طايفه محمدی و طايفه محمدموسایی قبل از جنگ علیه رضا شاه خائن بوده است بوده است که داستان آن به شرح زیر میباشدچندین خانواده از دو طرف در فصل تابستان در مناطق سردسیری به نام سرحد در منطقه ای از آن به نام سه بَرد همسایه بودند خانواده های طايفه محمدی 1- مرحوم کاید نورعلی قنبرعلی از دهه مهدی بود2-مرحوم کربلایی رحمان از دهه محمید بود که آن زمان هم بزرگ طايفه ی محمدی بودند3-مرحوم کاید نورمحمد حاجی محمد از دهه کمایی4- مرحوم کاید ب
عشایر پارس (ایل باصری-طايفه کردشولی)
 تاکنون
راجع به ایل باصری و طايفه کردشولی تحقیقات کمی انجام شده است و این دو
قبیله ناشناخته مانده اند، اطلاعات اندکی هم که از این دو قوم در دست است،
اغلب شفاهی و سینه به سینه نقل شده است. پژوهشگران راجع به منشا ایل باصری
نظریه های مختلفی ارایه داده اند. برخی باصری ها عرب و بعضی آنها را ترک و
عده ای باصری ها را از بقایای ترک و عرب می دانند. گروهی دیگر، باصری ها را
از بقایای ایلات پاسارگادی و رم کاریان حد
مشخصات نویسندگان مقاله بررسی جاذبه های گردشگری روستاهای بخش ليراوي دیلم با تاکید بر مدلSWOT  داریوش رضاپور - دانشگاه پیام نور بوشهر  رضا درویشی - دانشگاه پیام نور بوشهرچکیده مقاله:این پژوهش دنبال بررسی توانمندی های روستاهای بخش ليراوي دیلم در زمینه گردشگری می باشد. روش گردآوری اطلاعات پژوهش اسنادی و میدانی می باشدپس از جمع آوری اطلاعات در زمینه جاذبه های گردشگری ،هر یک از آنها را از طریق روشSWOTمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند
موقعیت جغرافیای ليراويدهستان ليراوي که به مجموعه 43 پارچه روستا و آبادی بخش دیلم اطلاق می شود. تنها دهستان بخش دیلم بوده است.( که البته اکنون به چهاردهستان: ليراوي شمالی- ليراوي جنوبی- ليراوي میانی و دهستان حومه تقسیم شده است.) دهستان ليراوي در سالهای نه چندان دور (دهه 60) جمعیتی بالغ بر 10507 نفر  را در خود جای داده بود.از روستاهای مهم آن می توان به روستای امام حسن (1694نفر)، عامری(1147نفر)، ح
اصلاحات تقسیماتی در استان بوشهر‌اصلاحات تقسیماتی در استان بوشهر1374.07.09 - .9126ت15630ک - 1374.07.25 - 52&‌تقسیمات کشوری و وظائف استانداران و فرمانداران&‌وزارت کشور‌اکثریت وزرای عضو کمیسیون ی، دفاعی هیأت دولت در جلسه مورخ 1374.7.9 با توجهبه اختیار تفویضی هیأت وزیران (‌موضوع تصویب‌نامه شماره.93808ت 907، مورخ1368.10.24) بنا به پیشنهاد شماره 1.42.7141 مورخ 1374.6.28 وزارت کشور، به استنادماده (13) قانون تعاریف و ضوابط‌تقسیمات کشوری و در اجرای مواد (3)، (6) و (7)قانون اص
‌اصلاحات تقسیماتی در استان بوشهر1374.07.09 - .9126ت15630ک - 1374.07.25 - 52&‌تقسیمات کشوری و وظائف استانداران و فرمانداران&‌وزارت کشور‌اکثریت وزرای عضو کمیسیون ی، دفاعی هیأت دولت در جلسه مورخ 1374.7.9 با توجهبه اختیار تفویضی هیأت وزیران (‌موضوع تصویب‌نامه شماره.93808ت 907، مورخ1368.10.24) بنا به پیشنهاد شماره 1.42.7141 مورخ 1374.6.28 وزارت کشور، به استنادماده (13) قانون تعاریف و ضوابط‌تقسیمات کشوری و در اجرای مواد (3)، (6) و (7)قانون اصلاحات تقسیماتی زیر را در استان ب
زنده یاد همتعلی یوسفی و  آقای جعفری و یکی از عشایر طايفه فرهادی در بازدید قلعه - این قسمت گرمابه قدیمی قلعه  سال 95چادر های تعدادی از طايفه فرهادی -باصری در جوار قلعه و جنوب تمب نقاره  خانه که نزد ایل مشهور است و یکی از مراتع و چراگاههای پر خاطره ایل قلمداد میشود ، اما فرهادی ها معمولا زمستان گذرانی داشتند .یکی از برجهای باقی مانده قلعه برکه دوار  (دایره ی شکل ) با معماری سنگ و ملات ساروج و زیبای قدیمی و کهن قلعه حسن آباد .ظاهرا چنین بر
متاسفانه  تخصص گرایی در همه انتخابات کشور و از جمله انتخابات شوراهای اسلامی از سوی اکثریت شهروندان و حتی گاها از سوی انسانهای با دارای دید وسیع تر ی و جامعه شناسی بالاتر از سطح عموم جامعه، از #نقص محاسباتی مشکل داری برخوردار بوده لذا افراد غیر متخصصی را برای  یک کار کاملاً #تخصصی انتخاب می کنند. ضرر و زیان چنین انتخاباتی معمولا بعد از پایان دوره صدرات منتخبین  خودش را نشان خواهد داد، یکی از عناصر بروز چنین پدیده ای #قوم گرایی  
داستان کوتاه بعدی احتمالا این باشد "  زیور آلات و قاشق های نقره ی ، میراث مادر بزرگ    فرستنده :  جناب آقای بهرام میرزایی طايفه کردشولی آراستن صحرای کافتر و چشمه رعنا  دارای چمنزارهای زیبا و درخشان و چشمه های جاری اب اشک چشمی همراه با سیاه چادر و فرش و صنایع دست بافت طايفه مهم و بزرگ کردشولی در ییلاق با صفای بهاران  شهرستان اقلید فارس چیدمان و تزیینات فرش سنتی و محلی و بر پایی سیاه چادر طايفه کردشولی در ییلاق اجدادی انها واقع 
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست دیلم استان بوشهر گفت: لاشه یک نهنگ به گل نشسته در ساحل روستای "لیلتین" این شهرستان پیدا شد. عبدالرسول خالق پناه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: لاشه این نهنگ توسط شناورهای صیادی  شهرستان دیلم در خلیج فارس مشاهده و با همکاری نیروی دریایی سپاه منطقه بندر امام حسن به خور لیلتین در فاصله ۱۵۰ متری ساحل انتقال یافت.وی اظهارداشت: اطلاعات بیشتر در باره این نهنگ پس از انتقال به خشکی و نمونه‌برداری در مرکز ا
این کتابی روایتی ادبی از یک رخداد تاریخی است به قلم غلامرضا کرمی بخشی از آن را با هم مرور می کنیم علاقه مندان می توانند به تهیه این کتاب روایتی شیرین و روان را بخوانند. مقدمهدر سال ۱۱۷۰ کریم خان زند با تصرف بهبهان و مناطق مختلف کشور مخالفین خود را به اطاعت واداشت. درست هفت سال پس از تغییر حاکم بهبهان که در آن زمان ليراوي کوه و دشت تحت حوزه بهبهان بودند مامورانی را جهت اخذ مالیات معوقه هفت ساله به قلعه گلاب نزد ليراوي ها می فرستد اما حا
جدید ترین کتاب ویلم فلور که کمتر از سه ماه پیش چاپ شده این می باشد تاریخ انتشار 15/9/2020ایران دوره صفوی در منابع آلمانی ترجمه ایرانشناس شهیر هلندی دکتر ویلم فلور می باشد. ترجمه و تحشیه به انگلیسی ویلم فلور موضوع  تاریخ ، در قرن هفدهم ،و   قرن هجدهم ، آذربایجان ، بندرعباس ، قندهار ، قشم و صفویان.منابع آلمانی در ایران صفویمعرفی از وبلاگ ليراوي 
تو شاه بیت تمام سرودهای منیمیان طايفه یاس ها تو یاسمنی رئوف آل محمد تو را لقب دادند تو مرهم همه ی سینه های پر محنی تو اِبن بابِ حَوائج ، اَبا الجوادی تو علی و فاطمه هستی حسینی و حسنی میان صحن تو قرآن گشودم و دیدم نگفته آیه قرآن به غیر تو سخنی بیا بخر همه آنچه که ندارم را بیا ببر دل من را به چشم هم زدنی تو اسم اعظمی و در حرم ، محال همه کنار پنجره فولاد، می شود شدنی حدیث ابن شبیب تو شاهد حرفم تو روضه خوان عزای شهید بی کفنی شاعر؛ زینب اثنی عشری
دلیل کوچ از نمداد و تفرقه و جدایی بین طايفه کرویی: یکی ازعلل  مهم کوچ میرزای بزرگ و خاندانش از نمداد رواج خونریزی و برادر کشی میان دو فرقه کرویی یعنی فرامرزی با خاندان نامبرده است.و میرزا که از این اتفاق بسیار ناراحت بود سعی کرد تا رفع خصومت کند اما متاسفانه موفق به انجام چنین امری نشد و وقتی تمام راه ها را بر خود بسته دید تصمیم به کوچ گرفت .و به سوی قلعه گنج حرکت کرد و در بند چاهرضا مستقر شد .و از طايفه هوت کرمی همسری برگزید که صبیه گمشاد بود

آخرین جستجو ها

irononsticker نمایندگی کرج انجام پروژه های برنامه نویسی فصل نو ART7-مرجع هنر Janet's life Cozy NHL Nashville Predators Jerseys Wholesale, 100% Cotton Made. kuangshan *** اشعارعارفانه ی سحرگاهان *** ایناز چت|بیتا چت|وبلاگ|وب سایت