نتایج جستجو برای عبارت :

هرکه بداند بخواهد که نداند

شعر آن کس که بداند و بداند که بداند از کیست ؟.  این شعر، یکی از اشعار بسیار معروف است که به عنوان ضرب المثل نیز به کار می رود. در ادامه متن کامل شعر را به می توانید بخوانید. و شاعر و نام کتاب نیز ذکر شده است. آن کس که بداند و بداند که بدانداسب خرد از گنبد گردون بجهاندآن کس که بداند و نداند که بداندآگاه نمایید که بس خفته نماندآن کس که نداند و بداند که نداندلنگان خرک خویش به منزل برساندآن کس که نداند و نداند که ندانددر جهل مرکب ابدالدهر بما
آن کس که نداند و نداند که نداند                    تا ابد الدهر در جهل مرکب بماند آن کس که نداند و بداند که نداند                      لنگان خرک خویش را به مقصد برساند آن کس که بداند و بداند که بداند                     اسب شرف از گنبد گردون بجهاند                                          انوری»
آنکس که بداند و بخواهد که بداند  خود را به بلندای سعادت برساند.آنکس که بداند و بداند که بداند اسب شرف از گنبد گردون بجهاند .آنکس که بداند و نداند که بداند  با کوزه ی آب است ولی تشنه بماند .آنکس که نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش به مقصد برساند .آنکس که نداند و بخواهد که بداند جان و تن خود را ز جهالت برهاند .آنکس که نداند و نداند که نداند  در جهل مرکب ابدالدهر بماند .آنکس که نداند و نخواهد که بداندحیف است چنین ج
هرکه را دل زیر پای حضرت معصومه استسینه اش زائر سرای حضرت معصومه استزائر قم هرکه شد بامعرفت در این جهانروز م آشنای حضرت معصومه استزائرانش را دعا گوید؛ و این گلدسته هادست آمین دعای حضرت معصومه استدست بر دامان بانوی کرامت میزندحاتم طایی گدای حضرت معصومه استدر حرم پیچیده بوی یاس عطر فاطمهذکر یازهرا ندای حضرت معصومه استافتخارم اینکه من با حضرتش همسایه امهرچه دارم از عطای حضرت معصومه استتربتش را عُشِّ آل مصطفی نامیده اندشهرقم دارالولای ح
اگر انسان بتواند در بالاترین جایگاه قرار بگیرد اما راه را نداند مثل کوه در برابر شما قرار میگیرد.بیشتر انسانها نقاط حساس زیادی دارند که باید آنها را کنترل کرد مثل زیاده روی کردن در خوردن که باید آن را به کنترل در آورد.زیرا باعث بروز مشکلاتی برای فرد میشود مثل چاقی ،مریض شدن که خود این مشکلات پیامدهایی نیز به همراه دارد،دونکته قابل اهمیت است: ۱- اگر انسان در بالاترین نقطه قرار بگیرد اما راه را نداند و دیگر اینکه در کنترل نقاط حساس به مشکل برخ
پیام سی دی عشق و ایمان ۳شخصی که نداند که خودش در چه درجه ای از تصفیه قرار دارد نمی تواند به دیگران کمک کند. منظور این است که گفته ها باید عین عمل یکسان باشد از کوچکترین فرد تا بزرگترین. اگر یک آموزگار خود نداند که خود چه موضوعی را تدریس می نماید و آگاه بر آن نباشد هرگز نخواهد توانست شاگرد خوب پرورش دهد
گفت دانایى که گرگى خیره سرهست پنهان در نهاد هر بشر. لاجرم جارى است پیکارى بزرگروز و شب مابین این انسان و گرگزور بازو چاره این گرگ نیستصاحب اندیشه داند چاره چیستاى بسا انسان رنجور و پریشسخت پیچیده گلوى گرگ خویشاى بسا زور آفرین مردِ دلیرمانده در چنگال گرگ خود اسیرهرکه گرگش را دراندازد به خاکرفته رفته مى‌شود انسان پاکهرکه با گرگش مدارا مى‌کندخلق و خوى گرگ پیدا مى‌کندهرکه از گرگش خورد دائم شکستگرچه انسان مى‌نماید، گرگ هستدر جوانى جان گرگ
دهه کرامت از بهترین و شادترین روزهای مومنان است و به دلایل مختلفی به کرامت نامگذاری شده که در این گزارش به آن می پردازیم. به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام عطاری درباره دلیل نام گذاری دهه کرامت گفت:یکی از اصلی‌ترین دلیلی که این دهه را دهه کرامت نامیدند، به خاطر کرامات این دو بزرگوار، حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه (س) است؛کرامت به معنای جود و سخا و بزرگواری است.وی افزود:رسول خدا (ص) درباره بزرگواری می‌فرماید:مردی بزرگوار است که تقوا پیشه و
 #طرح_مهدوی #عاشقانه_مهدوی  هرکه در زمره‌ی ما منتظران می‌باشد / می‌کند تا به ابد پشت به دنیا حتماًانبیاء منتظر آمدنش می‌باشند / می‌رسد پشت سرش حضرت عیسی حتماً یا صاحب‌امان  #اشعار_مهدوی
س940 - اگر انسان چند سال خمس مالش را نداده باشد، پس از توبه چگونه باید عمل کند؟  ج -  اگر از منافع کسب چیزى که به آن احتیاج ندارد خریده و یک سال از خرید آن گذشته، باید خمس آن را بدهد ولى اثاث خانه و چیزهاى دیگر که نیاز داشته و مطابق شأن خود خریده، اگر بداند که از فایده در بین سال خود آن‌ها را خریده، خمس واجب نیست و اگر نداند، احتیاطا با حاکم شرع مصالحه کند (جهت اطلاع بیشتر به مسأله‌ى ١۴١۵ رساله رجوع شود).١۴١۵» کسی که خمس مال خ
  جهان‌بینی یکی از اضلاعِ مثلثِ درمان در کنگره است و این یعنی از اهمیت خاصی برخوردار است. جناب مهندس فرمودند: "ورزش‌کاری که جهان‌بینی نداند، ورزش او ارزشی ندارد. ورزش‌کار اگر ادب و نزاکت نداند؛ ورزش‌کارِ ماهری هم که باشد، احترامی ندارد."
چرک اندود ترین خانه و تاریکترین کوچه ی شهردرد پیمانه و می داشت دردانه نداشتکوچ از این خانه ی اشباح و از این کوچه ی لوچنتوان کردن اگر جای دگر لانه نداشتگور بهرام ، پر است از علف هرز چه باکیاس خشکیده دیروز غم خانه نداشتغزل آواز شد و بلبل و گل آوارهمادر دهر توان گل و گلخانه نداشتعشق ، بدنام ترین رهگذر قی کده ای بود که ماهجز به دور هوسش عادت ماهانه نداشتار به وارونه ی خرهاش ببندند آنتیکنرخ نعل زر خر بود خرک چانه نداشتهرکه یوسف به زر ناسره بفروخته
.
نقل است که یکروز می‌رفت. سگی با او همراه او افتاد. شیخ دامن از او درفراهم گرفت. سگ گفت: اگر خشکم هیچ خللی نیست، و اگر ترم هفت آب و خاک میان من و توصلحی اندازد. اما اگر دامن به خود باز زنی، اگر به هفت دریا غسل کنی پاک نشوی.بایزید گفت: تو پلید ظاهر و من پلید باطن. بیا تا هردو برهم کنیم تا به سبب جمعیت بود که از میان ما پاکی سربرکند.سگ گفت: تو همراهی و انبازی مرا نشایی که من رد خلقم، و تو مقبول خلق. هرکه به من رسد سنگی بر پهلوی من زند، و هرکه به تو رسد گوی
چرک اندود ترین خانه و تاریکترین کوچه ی شهردرد پیمانه و می داشت دردانه نداشتکوچ از این خانه ی اشباح و از این کوچه ی لوچنتوان کردن اگر جای دگر لانه نداشتگور بهرام ، پر است از علف هرز چه باکیاس خشکیده دیروز غم خانه نداشتغزل آواز شد و بلبل و گل آوارهمادر دهر توان گل و گلخانه نداشتعشق ، بدنام ترین رهگذر قی کده ای بود که ماهجز به دور هوسش عادت ماهانه نداشتار به وارونه ی خرهاش ببندند آنتیکنرخ نعل زر خر بود خرک چانه نداشتهرکه یوسف به زر ناسره بفروخته
سلطان العارفین شیخ بایزید بسطامی:یا چنان نمای كه هستی؛ یا چنان باش كه می نمائی.هرگز از متكبر بوی معرفت نیاید.اگر من صد بار بگویم كه خداوندم اوست؛ تا او مرا بنده خود نداند فایده ای نبوَد.سوار دل باش و پیاده تن.سی سال بود كه میگفتم خدایا چنین كن و چنین ده؛ چون به قدم اول معرفت رسیدم؛ گفتم:الهی تو مرا باش، هر چه خواهی کن 
 **فََتلقی آدم من ربه کلمات**پس آموخت آدم از رب خویش سخنانینه هرکه چهره بر افروخت دلبری داند                 نه هرکه آیینه برداشت سکندری داندهزار نکته باریک تر زمو این جاست                    نه هرکه سر بتراشد قلندری داندغلام همت آن رند عافیت سوزم                       که در گدا صفتی کیمیا گری داندعرض تبریک و
بنام خداوند جان و خردکزین برتر اندیشه بر نگذردخداوند نام و خداوند جایخداوند روزی ده رهنمایخداوند کیهان و گردان سپهرفروزندۀ ماه و ناهید و مهرز نام و نشان و گمان برتر استنگارندۀ بر شده پیکر استبه بینندگان آفریننده رانبینی مرنجان دو بیننده رانیابد بدو نیز اندیشه راهکه او برتر از نام و از جایگاه سخن هرچه زین گوهران بگذردنیابد بدو راه جان و خردخرد گر سخن برگزیند همیهمان را گزیند که بیند همیستودن نداند کس او را چو هستمیان بندگی را ببایدت بس
 تا کی دل من چشم به در داشته باشدای کاش کسی از تو خبر داشته باشدآن باد که آغشته به بوی نفس توستاز کوچه ما کاش گذر داشته باشدهر هفته سر خاک تو می آیم، امااین خاک اگر قرص قمر داشته باشداین کیست که خوابیده به جای تو در این خاکاز تو خبری چند، مگر داشته باشدآن روز که می بستی بار سفرت راگفتی به پدر هرکه هنر داشته باشدباید برود هرچه شود گو بشو و باشبگذار که این جاده خطر داشته باشدگفتی نتوان ماند از این بیش، یزیدی استهر کس که در این معرکه سر داشته با
استقامت پیشه کن کز استقامت، ریزه سنگآسیا را با تأمل، رخنه در بنیان کندمن غلام همت آنم که از سعی و عملکارهای سخت را بر خویشتن آسان کندتجربت کردیم عزم ثابت و رأی وزینهرکه دارد، خسروان را بنده فرمان کنداستقامت در حوادث؛ بی ثباتی در عملبنده را سلطان نماید شاه را دربان کندذوقی»#هوش_برتر
در توان ناتوانان نیست عشقتوی قلب خوب رویان نیست رحمیا مصمم باش یا عاشق نشوعشق من یک ذره حالم را بفهم#محمدحسن_ابراهیمی #زلال_عشق #شبیه_نوح #غریبعاشقم کرد او و دور انداختهو نکرده هیچ احساس گناهمن برایش آرزو کردم که عشق ماه را هم مدتی را سر به راه.یاد یک ماهی بخیر آن روزهاتا دم جان دادن همراه من استتا پس از جان دادنش او نیز همگیر و درگیر غم و آه من استروزگاری رفت عشق آموختممن همیشه با خودم رو راستممن برای اعتراف آماده اممن خودم.عاشق شدن را.خو
به نام خداخدا وقتی می‌خواهد بِر را معنا كند بَر را ارائه می‌دهد دیگران به زحمت افتادند كه بگویند یا كلمه‌ای به عنوان مضاف در اول محفوف است ﴿وَ لكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ﴾ یا كلمه‌ای در خبر محذوف است كه بگویند ولكن البر بر من آمن بالله» ایشان می‌فرمایند نه در مبتدا مضافی محذوف است نه در خبر مضافی محذوف است خدا می‌خواهد بِر را معنا كند و چون قرآن یك كتاب نور و هدایت است نه كتاب تئوری و تعلیم معنا ندارد كه قرآن عدل را معنا كند یا
فرق بین ایمان و اسلامامروز در محوطه شهر روایتی ارا دیدم که به این صورت ترجمه کرده بودند:قال الصادق(ع) :من ترک صلاه تعمدا فهو کافر.هرکس نماز را عمدا ترک کند به تحقیق او از اسلام خارج است.حا سوال این است اونهایی که نماز نمی خوانند ااگر از اسلام خارج باشند پس نکاح و ارث آنها چی می شود.به نظر می رسد متولی فرهنگی شهر مقدس آنقدر سواد ندارد بفهمد بین اسلام و ایمان فرق است هرکه نماز نخواند و روزه نگیر از دایره ایمان خارج است نه از دایره اسلام .معنی روای
اسلام ناب محمدی همان اسلام پیامبر صلی الله علیه وآل وسلم واسلام اهل بیت پیامبرعلیه السلام است.اسلام ناب محمدی اسلام چهارده معصوم علیه السلام است.کی گفته اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآل وسلم، همان اسلام السعود لعنتی است.هرکه گفته بداند که او با داعش هیچ فرقی ندارد.داعشیان تندرو وکله پوکند. این را بدانند ودرجامعه اسلامی ونظام اسلامی برای مردم نسخه نپیچندبا رومه در وپیتیشان،مردم حود صره اصره رادرست تشخیص میدهند.شما چند بار درانتخا
به نام خدا بله دیگر معلوم می‌شود كه آنها رعایت نمی‌كنند آنها اگر رعایت نكردند آن‌گاه ذات اقدس الهی غضب را بر اینها مسلط می‌كند خلاصه دو تا مسئله است نه اینكه ما اینجا را طوری قرار دادیم كه هیچ كس نمی‌تواند جلویش را بگیرد كه بلد مثل كعبه باشد این ‌طور نیست درباره خصوص كعبه این‌ چنین است كه اگر كسی بخواهد كعبه را بردارد قبله و مطاف مسلمین را كان لم یكن بگذارد الآن هم همان جریان ابرهه تكرار خواهد شد هیچ كس نتوانست در طی این چهار هزار سالی
توجه : در این روش به دلیل وجود نداشتن حروف گ.پ.چ.ژ”باید به جای این حروف معادل فارسی آنما را قرار دهید .مثال : (ژچ گ)=ج (پ)=ب.الف : خوش اخلاق و خوش رفتار و در باطن میانه رو و با همه ملاحظه کند و خونگرم میباشد و با همه کس زود صمیمی میشود ودر زندگی در جنگ و جدال و گفتگو به سر میبرد و پیراهن سیاه بر او نامبارک می باشد و محنت بسیار می کشد و هر چه را طلب کند زود بیابد و مریضی وی همیشه در باد قولنج گردن وپهلو می باشد.ب : فردی خوش قیافه و زیبا وبا محبت و رفیق با
می دانم اینجایی و من را زیر پر داری
اشراف بر حال دلم از هر نظر داری
من بارها با چشم خود دیدم
هوایم را از هرکه حتی والدینم بیشتر داری
گفتی خودم پیگیر وضع رعیتم هستم
گفتی خودت با من بگو حرفی اگر داری
حالا رعیت با تو عرضی مختصردارد
البته می دانم خودت بهتر خبر داری
آقا تقاضا می کنم یک بار یادم کن
در آن قنوتی که سحر با چشم تر داری
ای کاش با دست خودت تا آخر روضه
این کوه غم را از روی این سینه برداری
من راضیم من قانعم من هرچه تو خواهی
قربان ان چه تو برایم
در این روزهای وحشت برانگیز برای حفظ دین در جهان بخصوص در هند، آیه 85 سوره مبارکه آل عمران را خطاب به برخی روشنفکران یادآوری کنیم بد نیست.بسم الله الرحمن الرحیموَمَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلَامِ دِینًا فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ ﴿٨٥﴾هرکه جز اسلام دینی انتخاب کند هرگز از او پذیرفته نیست، و او در آخرت از گروه تباه کنندگانِ [همۀ سرمایۀ وجودی خود] خواهد بود 85»
عاشقان، جان به ولای تودهند، جانم علیبه جهان نیست بجز سرور و مولایم علیخسته دل ورد زبانش همه دم گشته علیهرکه جامانده ز عشق تو جدا مانده علیکعبه آنجاست که عشق تو به دلها باشدره خشنودی حق با تو مهیا باشدقفل دل باز شود با نگه و گفتارتنگهی کن به دلم ، جود و سخاء هس کارتروح ایمانی علی، ناطق قرآنی علیگفته حق آیه ی اَکمَلتُ لَکُم را به علی به توّلای تو دیدار خدا آسان استعهد و پیمان ازل قصه ی این ایمان است مهر تایید به میزان عمل ، عشق تواستچون در
  هم دردی و هم درمانی چون اسم تو عشق است تا اگر کسی تجربه نکند نداند که چه درد شیرینی است.حال میروی و من از رفتنت بیقرارم بیقرار که چون طاقت بی تو بودن را ندارم که نداریک عمر ندانستم دل دادن و عاشق در دل چگونه است که ای کاش نمیدانستم و نمیدانستم  اگر عاشق شدی شاید روزی هزاران بار باید بمیری و یا روزی میرسد که مانند ابر بهار گونه هایت خیس از باران چشمهایت میشوداما من این باران را میپذیرم که چون دل خواهان این باران است
همه مراقبت های قرآن در سه محور است:1_اتقوالله 2_مراقب آخرت باشید 3_مراقب فتنه ها باشید مراقب شیطان در کمین باشیدهرکه مراقب غیرخدا باشد به غیر خدا فکر نمیکند. هرکس مراقب قیامت باشد کلک نمیزند. آیه 21 سوره نور:یا ایها الذین امنوا لاتتبع خطرات الشیطان هرکه مراقب خدا باشد سه اتفاق در زندگی اش می افتد: 1-کم نمیگذارد 2-کم نمی آورد 3-قدم در خلاف نمیگذاردهرکه مراقب قیامت باشد چه اتفاقی می افتد؟ .

آخرین جستجو ها

جدیدترین برنامه ها iccomtingness lingnehobo خزه های بزگ قمیشــی مــــوزیک Laura's collection پارس فوتبال دوستدار ستاره می خواهم مسلمان واقعی باشم وبلاگ همسفر سمیه