نتایج جستجو برای عبارت :

قتال عرب عیدانیان

بخشی از بیانات امام ای عزیز درباره بسیج که ایشان فرمودند: بسیج عرصه‏ ى جهاد است، نه قتال. قتال یك گوشه ‏اى از جهاد است. جهاد یعنى حضور در میدان با مجاهدت، با تلاش، با هدف و با ایمان؛ این مى ‏شود جهاد».برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.هفته بسیج / بسیج، ایمان و جهادبرای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی ، روی تصویر بالا و یا اینجا کلیک کنید
کربلایی وحید شکری│به نام حضرت علی (ع) کربلایی حسن عطایی│قدم میزنه یل قتال العربکربلایی امیر برومند│عباسم و در پی خط میگردم.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}
هفتمین ماه از سال هجری قمری رجب نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد؛ زیرا در میان ماه‌های دوازده ‏گانه تنها و بدون ائتلاف با ماه‌های دیگر از حرمت و قداست ‏برخوردار است.در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر حرم‏» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آن‌ها رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام می‌‏باشد.رسول اکرم (ص) فرموده‌اند: رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی‌رسد و قتال با کافرا
1 - محاصره خیمه ها در کربلاامام صادق علیه السّلام فرمودند: تاسوعا روزی بود که حسین علیه السّلام و اصحابش را در کربلا محاصره کردند و سپاه شام بر قتال آن حضرت اجتماع نمودند و پسر مرجانه و عمر سعد به خاطر کثرت سپاه و لشکری که برای آنها جمع شده بود خوشحال شدند، و آن حضرت و اصحابش را ضعیف شمردند و یقین کردند که یاوری از برای او نخواهد آمد و اهل عراق حضرتش را مدد نخواهند نمود.(کافی: ج 4، ص 147)2 - آمدن امان نامه برای فرزندان امّ البنین علیه السّلامدر این ر
هر شب از غَمت آقااشکِ چشمامه جاریتُو قلبِ منِ نوکرآقاجون تو جا داریوقتی که میام هِیئتحالم رو به را میشهاز هر چی غمو غُصّس ۲از سینم جُدا میشه ۲نگو که وقتش آقا نیستمگه دلِ من از سنگههوای کربلا دارم ۲میبینی که دلم تنگه ۲ضربانه قلبم ، یا ابی اعبداللهنَکنی تو سَلبم ، یا ابی اعبداللهعُمریه هر جا رفتم میخونمدرِ خُونت کلبم ، یا ابی اعبدالله یا ابا اعبدالله یا ابی اعبداللهعُمریه درِ خُونتبا عشقِ تو مأنوسمکِی میشه ببینم بازشیش گوشت رو میبوسم
راه تو بهترین سعادتهحکم تو بهترین عدالتهبه نَقلِ از زین العابدینصبر تو بهترین شجاعتهای کوکب آسمان ایمانای شیرزن نبرد و میداناز آتش گرم خطبه‏ هایتکاخان یزید گشته ویرانهمون لحظه ای که مثل حیدر کراربا خطبه جنگیدی از نفس نیوفتادیهمون لحظه ای که اسکتو گفتیوبرابر دشمن مثل کوه ایستادیزینب یازینبعشق تو مرز بی نهایتهحرمت ملجاء عبادتهثابت کردی به همه بانوخطبه ی تو اوج شهامتهمرآت جمال مرتضاییتصویر تمام نینواییدر وصف تو بس همین یه مصرعزهرای قیا
درا رو بستن جاده ها رو بستنپل عبور تا خدا رو بستنمسیر وصل عاشقا رو بستنرو ماها راه کربلا رو بستنمیگن ابالفضل عوض شدهمیگن تا پارسال دوا میدادمیگن که امسال مریض میشیجایی که پارسال شفا میدادشفا تو گرد و خاک مسیر اربعینههمون جایی که زائر تو موکبا میشینهتو خستگی میخوابه خوابه حرم میبینهمنم تو خواب دیدم مسیر شلوغهمشکای شلوغچه خواب خوبی بود که جادهٔالعماره شلوغمیگن حرم بستس بگو دروغهدروغه دروغآقا دلم لگ زده واسه ی جرعهچای و قهوهٔ عراقینزار بم
قسم به ابروی اباالفضلبه ذکر هو هوی اباالفضلدشمنا، میلرزن، ازضرب علم های توقسم به آن موی اباالفضلطره ی گیسوی اباالفضلتماما، معرکه، زیر قدم های توهمه مبهوت و ماتنعجب فن رزم نابیشده طوفانی در این میدانگرد و غباره حسابیقمر قمر قمراللهبا صلابت ‌و رعناکرده می بر پابا ضربه ی برقاسا به قلب لشگر زدقمر قمر قمراللهای عبادت زیبایل خوش قد و بالامثل حضرت مولا که قلب خیبر زدیا سیدی یا ابالفضلدلم شده مستِه اباالفضلعالمی در دَسته اباالفضلمعرکه ، د
الفت‌آمیز بودن دین، یکی از شعارهای بهائیت است. این نوشتار نخست نمونه‌هایی از این شعارها را گزارش می‌کند؛ سپس از تناقض‌هایی پرده بر می‌دارد که در گفتار و کردار و آموزه‌های سران این جریان وجود دارد:1. شعارهاالف. عباس افندی درباره آثار دین می‌گوید: دین باید سبب الفت و محبّت باشد؛ اگر دین سبب عداوت شود، نتیجه ندارد، بی‌دینی بهتر است، زیرا سبب عداوت و بغضاء بین بشر است و هر چه سبب عداوت است، مبغوض خداوند است و آنچه سبب الفت و محبّت است، مقبو
پند و موعظه توانگری نه به مالست پیش اهل کمالکه مال تا لب گورست و بعد از آن اعمال من آنچه شرط بلاغست با تو می گویمتو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال محل قابل و آنگه نصیحت قائلچو گوش هوش نباشد چه سود حسن مقال به چشم و گوش و دهان آدمی نباشد شخصکه هست صورت دیوار را همین تمثال نصیحت همه عالم چو باد در قفس استبه گوش مردم نادان چو آب در غربال دل ای حکیم درین معبر هلاک مبندکه اعتماد نکردند بر جهان عقال مکن به چشم ارادت نگاه در دنیاکه پشت مار به نقش است و
دین اسلام بھی دیگر آسمانی مذاھب کی طرح انسان کو آلودگیوں اور انحراف سے بچاکر اسے الھی راستے یعنی عالم خلقت کے فطری اصولوں پر چلانے کے سوا کوئی اور ھدف نہیں رکھتا بہ الفاظ دیگر اسلام کی ذمہ داری بھی انسان کی تعلیم و تربیت ہےاسلام کی تعلیمی اور تربیتی روشیں دنیا کی روشوں سے الگ بلکہ بے نظیر ہیں ،مرحوم زرین کوب لکھتے ہیں کہ "عیسائیت کے برخلاف جو صرف دینی نقطہ نگاہ سےانسانوں کی تربیت و تعلیم کا قائل تھا جس کی بناپر ہی یورپ آخر کار بے دین ہوکر رہ گ
من به شراب تو سبو نمیزنمدم از شما به هر بهونه میزنمعزت من یه عمریه نزد توئهمن به کسی به جر تو رو نمیزنمیه کبوترم که سایته رو سرمبه اذن تو میپرم حسین جانمسر بامتم همیشه غلامتمیه عمره به نامتم حسین جانمتورو دارم پس دلشوره بی معناسدر خونت هستم تا دنیا دنیاستو هوای اتو داریتو همون آقایی که خیلی اقاسثارالله ثارالله ثاراللهغلام پا به کار بین روضتمنوکرتم به غیر تو چه حاجتماز در خونه ی تو دل نمیکنمدلم خوشه رقیه تمتو پناهمی تو گرمی ا
در قالبِ تمثیل ادبت کوه ابالفضلشد علقمه با دستِ تو مفتوح ابالفضلبیرق به کف و مشک و به دندان گرفتیبا دست و سر و سینه ی مجروح ابالفضلدر وفا ممتازی قمر بنی هاشمصاحبِ اعجازی قمر بنی هاشممینویسم با اشک روبروی معنیِواژه ی جانبازی قمر بنی هاشمابالفضل ابالفضلبابَ الحَوائِجوالا مقام ووالا مدارجابالفضل ابالفضلاُنظُر اِلَیناما نوکراتیممُنَّ عَلَینایا سیدی یا ابالفضلوقتی نشدی علقمه سیراب ابالفضلآب از نِگَه و شرمِ تو شد آب ابالفضلتا روزِ قیامت ب
یادش بخیر#وزیربهداشت در صدونهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در مشهد درباره اهمیت سلامت روان گفت: بحث سلامت روان موضوعی بسیار مهم است که باید به طور جدی به آن بپردازیم. این موضوع مشارکت بین بخشی می‌طلبد. ما ۱۴ تولد در #شیعه داریم با ۱۳ وفات، اما همیشه دلمان می‌خواهد گریه کنیم و ضجه بزنیم. باید این فضای غم انگیز را شکست و آن را تعدیل و تلطیف کرد. این افسردگی عامل خودکشی و بسیاری از خشونت‌های اجتماعی است. باید روان‌های پریشان را دریا
حجت‌الاسلام انصاریان از مطابقت سیلی انتقام جویانه ایران با آیات قرآن خبر داد.   مراسم عزاداری ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌ علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان به مدت ۱۰ شب در مسجد جامع خانی آباد تهران از ۱۰ تا ۱۹ دی‌ماه بعد از نماز صبح برگزار می‌شود.براساس این گزارش، حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان در جلسه چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه به موضوع حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکا پرداخت و اظهارداشت: سپاه پا
قَتّالُ العَرَب علی عِینُ اللهِ ناظِرِهعزرائیل همیشه پیش پای تو حاظرهکَرّاری و دشمنت هم این رو گواهه کهتوو میدون نرفتی حتی یکدفعه با زرههی سرمیزنی مِیمَنه تا مِیسَرمَرحَبَم خودش نفهمید کهاز رو پیکرش زدی کِی سرطوری رو زمین قدم میکوبیمحکم میکوبیانگاری قلعه ی خیبر و بهم میکوبیاونا در فرارن؛ تو با ذُوالفَقارتمیری رو سر درِ قلعه و عَلَم میکوبیعلی علی مولاخَیرُ الاَوصِیاء علی بابُ اللهِ واسِعِهسیره ی تو داره هم جاذبه و دافعههرگز پیش تو نشد
زولف حسین رو دارم میگمباعث این حال بدم میشهجنون دارم اینو همه میدوننطناب دارم ذولفش میشهقرارمون بوده از ازلذولف کجش نصیب من بشهسرم برات رفته روی دارمیثم تمار اقا چی میشهدوست دارم خوب میدونی من چی میگمدوست دارم اینو فقط از دل و جون به تو میگمدوست دارم جنون دارم حسین حسین همش میگمدوست دارم دوستم داری چون میدونی راسی میگمدورت بگردم ارباب حسین درمون درم ارباب حسین ‏درت ب جونم ارباب حسین ‏ارومه جونم ارباب حسیندل و دین و عقلمو گرفتی با نگاه چش
حضرت عباس علیہ السلام کی ذات بابرکت، فضائل اوربرکات کاوہ موج زن سمندر ہے کہ ایک  یا چند مقالوں سے اس  عظیم شخصیت کے کسی ایک پہلو پر بھی سیر حاصل بحث نہیں کی جاسکتی، لیکن عربی کےاس معروف موکلہمالا یدرک کله لا یترک  کله» کومدنظررکھتےہوۓ  اس مقالہ میں کوشش کی گئی ہے کہ حضرت عباس علمدار کی ایک اہم ترین صفت( وفاء) کےذیل میں کچھ مطالب بیان کریں ، البتہ یہ اعتراف کرتے ہوے کہ حضرت عباس (ع) کی زندگی تحلیل کرنا ایک معمولی کام نہیں ، اور مجھ جی
روز تاسوعا روزیست که شمر بن ذى الجوشن با نامه ابن زیاد در باب قتل امام حسین علیه السلام وارد کربلا شد. ابن سعد بر حسب آن نامه ، مهیاى قتل آنحضرت شد. لاجرم وقت عصر بود که لشکر خود را بانگ زد که : یا خیل الله ارکبى و بالجنة ابشرى .جنود نامسعود او سوار شد ورو به سپاه سید الشهداء آوردند در حالیکه آن حضرت در پیش خیمه ، شمشیر خود را در بر گرفته بود و سر بزانو نهاده بود و بخواب رفته بود. جناب زینب چون هیاهوى لشکر را شنید، بنزد برادر دوید، عرض کرد: برادر مگ
 اعمال شب و روز اول محرم
 
بدانكه این ماه ، ماه حُزن اهل بیت علیهم
السلام و شیعیان ایشان است و از حضرت امام رضاعلیه السلام روایت استكه چون
ماه محرّم داخل مى شد پدرم را كسى خندان نمى دید و اندوه و حُزن پیوسته بر
او غالب مى شد تا روز دهم چون روز عاشورا مى شد آن روز، روز مصیبت و حزن و
گریه او بود و مى فرمود امروز روزى است كه حسین علیه السلام شهید شده است .
 
اعمال شب و روز اول محرم
 
شب اوّل سیّد در اقبال براى این شب چند نماز ذكر فرموده :
 
تحلیلی بر علل وقوع عاشورا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم معصومی ـ استاد دانشگاه و دبیر علمی گروه مطالعات راهبردی مجمع جهانی اهل بیت (ع) ـ در یادداشتی، به جریان‌ی و اجتماعی قیام امام حسین(ع) و علت وقوع عاشورا به صورت سلسه‌وار پرداخته است.  خواص بعد از پیامبر اسلام (ص) با فراموش کردن یاد خداوند و دنیا پرستی، شامل قسم شیطان شدند که گفته بود
.ایه های فراوانی در قران دستور به قتل و جنایت كسانی را كه تسلیم اعراب مسلمان نمیشدند وجود دارد كه در تمام این ایات دستور كشتن كسانی را كه با مسلمانان اختلاف عقیده داشته اند صادر شده است.در زیر فقط چند نمونه ازین ایات را برای شما مینویسم.سوره_توبه آیه ۱۲۳یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِینَ یَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلِیَجِدُواْ فِیكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَترجمه: ای کسانیکه ایمان آو
شب میلاد دختر زهراست                                   هر کجا بنگری شعف بر پاست خانه مصطفی شده گلشن                              دیده مرتضی شده روشنمونس و یار مجتبی آمد                          حامی شاه کربلا آمد************************خلاصه زندگی حضرت زینبدر آن زمان که صدی
برای فهم اربعین باید بزرگ شویمجامعه شناس ایرانی در توضیح ابزار فهم اربعین گفت: هرچه خودمان کوچک باشیم و به وجوه انسانی مرتبط با این نگاه نپردازیم، تحلیل‌مان هم کوچک خواهد شد.صبح نو، حسام رضایی: اربعین و راهپیمایی هرساله آن به تحلیل نیاز دارد؛ تحلیلی نه از سنخ صرف دنیا، بلکه از سنخ جویایی معنا. برای اینکه به برداشت صحیح و مستقیمی از واقعه کربلا و اربعینش برسیم، به‌سراغ جامعه‌شناسی رفته‌ایم که او هم مانند ما بر عنصر معنا» تأکید می‌کند.
بسم الله الرحمن الرحیمجونکه غلام ابوذر بود جلوی آمد تا از سیدالشهدا علیه السلام اجازه جنگ با دشمنان وشهادت بگیرد او غلامی سیاه پوست بودامامحسین علیه السلام متوجه او گردید و دلش به حال او سوخت فلذا به او فرمود :أنت فی اذن منى فإنما تبعتنا للعافیة فلا تبتل بطریقنا تواز طرف من اجازه رفتن داری چون تو برای عافیت به دنبال ما آمدی پس برای راهی که مادر آن قرار گرفتیم خود را به کشتن ندهجونخود را روی پاهای اباعبدالله انداخت و آنها را می بوسید و می گفت
خداوند متعال در آیه 20 سوره توبه در این رابطه فرموده است: الَّذِینَ
آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ
وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ
الْفَائِزُونَ؛ کسانى‌که ایمان آورده و هجرت کرده و در راه خدا با مال و
جانشان به جهاد پرداخته‏‌اند نزد خدا مقامى هر چه والاتر دارند و اینان
همان رستگارانند».همچنین، در آیه 29 سوره توبه آمده است: قَاتِلُواْ
الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُون
شهادت حضرت فاطمه (س) مجموعه: زندگینامه بزرگان دینی شهادت حضرت فاطمه (س)لحظات وداع حضرت فاطمه علیهاالسلامدر اوراق تاریخدر منابع شیعه و سنی در زمینه شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام مطالبی اعم از تاریخی و روایی ذکر شده است که در این مطلب اجمالا به آن می‌پردازیم. سلیم بن قیس می‌گوید:از ابن‌عباس شنیدم كه می‌گفت: چون بیماری حضرت فاطمه علیهاالسلام شدید شد، علی‌علیه السلام را طلبید و فرمود: "وصیت می‌كنم تو را كه بعد از من با امامه دختر خواه
بسم الله الر حمن الرحیم شرحی بر یک پرسش و پاسخ بخش اولدر سوالی بیان شده چه فرقی بین مصالح مرسله که ملاک جعلاحکام توسط فقهاء اهل سنت است و مصلحت سنجی برای جعل و رفع حکم شرعی است؟ و نیزکشف ملاکات احکام شرعیه توسط غیر معصوم امکان ندارد تا ولی فقیه مصلحتی را اقوی از مصلحت یک تکلیف شرعی دید به آنحکم دهد.در پاسخ فرمودند: اما آنجا که صحبت از ملاکات و کاشفآنهاست،اگر ما در حکومت قائل به این بودیم که حاکم جعل حکمی مغایر با احکام اسلاممیکند جای این سئ
ایراد حضرت آیة الله قدیری بر جزوه حکومت مردمی و قانون اساسی آقای منتظریدر تاریخ22/11/1378 آقای منتظری جزوه ای تحت عنوان حکومت مردمی و قانون اساسی منتشر و در این جزوه شبهاتی در خصوص قانون اساسی و اصل ولایت فقیه، انتصاب یا انتخاب ولی فقیه و نبودن ولایت او و چگونگی ایجاد و هماهنگی بین دو منصب رهبری و مرجعیت مطرح می کند .بتاریخ شعبان المعظم 1421 هجری قمریحضرت آیت الله قدیری (قدس سره) به رد علمی این شبهات می پردازند که با حذف اضافات ، خلاصه شبهات و جواب
هان! ای برادران عزیز و گرامیم؛ آگاه باشید! متوجّه و هشیار باشید که ما در قرقگاه زمانی (ماه های رجب، شعبان و رمضان) داخل شده ایم! آیت الحق مرحوم حاج میرزا علی قاضی طباطبائی درباره ماه های رجب، شعبان و رمضان فرمود: هان! ای برادران عزیز و گرامیم؛ آگاه باشید! متوجّه و هشیار باشید که ما در قرقگاه زمانی (ماه های رجب، شعبان و رمضان) داخل شده ایم! و همان گونه که در زمین های حرم باید از محرّمات اجتناب نمود و ارتکاب یک سلسله ا

آخرین جستجو ها

ارزشیابی توصیفی مهندسی دریا | دریانوردی | مهندسی کشتی animesekushuaru خرید پستی انواع گن لاغری ماهی تازه جنوب (لیان) vijilice EnGlIsH StUdY lessnetzasu انتشارات مستعلی چگونه اثر لقمه حرام را از بین ببریم